هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
سرخط خبرها

بهره برداری از پل «پیامبر اعظم (ص)» مشهد در پاییز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۴۷۳۴
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
بهره برداری از پل «پیامبر اعظم (ص)» مشهد در پاییز ۱۴۰۱
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پل پیامبر اعظم (ص) با هدف اتصال بزرگراه پیامبراعظم (ص) به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در پاییز ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از دلایل ترافیک بزرگراه پیامبراعظم (ص) از سمت سه‌راهی شاهنامه به‌سمت ورودی قاسم آباد، وجود دوربرگردان همسطحی در این بزرگراه برای تغییر مسیر خودرو‌هایی است که قصد دارند وارد بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی شوند. ازاین رو و در راستای کاهش تداخل‌های ترافیکی، صرفه جویی در وقت همشهریان، آسان‌سازی در رفت‌وآمد و درنهایت کاهش تصادف‌ها و کاهش مصرف سوخت، عملیات اجرایی چپ گردی با هدف اتصال بزرگراه پیامبراعظم (ص) به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی از اردیبهشت پارسال آغاز شد.

آن طور که معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است، این پل در پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدخلیل منبتی در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت چپ گرد بزرگراه پیامبراعظم (ص) (پل جان قربان سلیمانی) گفت: وجود دوربرگردان همسطح در میانه بزرگراه پیامبراعظم (ص) سبب افزایش طول مسیر برای ورود خودرو‌هایی است که قصد تغییر مسیر از این بزرگراه به‌سمت بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی را دارند.

علاوه بر این، این دوربرگردان سبب افزایش ترافیک در ورودی شهر مشهد و البته کاهش ضریب ایمنی در این بزرگراه می‌شد؛ ازاین رو با انجام مطالعات ترافیکی، ساخت چپ گرد از بزرگراه پیامبراعظم (ع) به ورودی بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: این چپ گرد که عملیات ساختش از یکم اردیبهشت پارسال آغاز شد، سبب کاهش ترافیک بزرگراه پیامبراعظم (ع)، کاهش پنج‌کیلومتری طول مسیر ورود به بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی، افزایش ضریب ایمنی بزرگراه پیامبراعظم (ع) و کاهش مصرف سوخت خواهد شد؛ همچنین در راستای کاهش تداخل ترافیکی در بزرگراه برای ساخت این پل، از روش سگمنت گذاری یا همان بتن‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود؛ این پل هفت پایه دارد که تاکنون عملیات ساخت چهار پایه اصلی آن انجام شده است؛ همچنین در این پل ۱۳۹ سگمنت استفاده می‌شود که تاکنون ۳۷ سگمنت آن نصب شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: اکنون عملیات ساخت رمپ خروجی پل واقع در بزرگراه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی درحال اجراست و ساخت قسمت ورودی پل از سمت بزرگراه پیامبراعظم (ص) پس از رفع معارضات به‌صورت کامل اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه معارضاتی ازجمله وجود چند ملک خصوصی داشت که با برخی مالکان صلح‌نامه امضا شد و با یکی دیگر از مالکان درحال مذاکره هستیم؛ همچنین در جریان ساخت این پل دو شبکه برق که در ضلع شمال و جنوب پروژه وجود داشت، جابه جا شده است؛ البته معارضات کوچک دیگری هم وجود دارد که آن‌ها نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پاییز امسال عملیات ساخت پل پیامبراعظم (ص) تمام شود و مسیری جدید برای شهروندان مشهدی باز شود، تصریح کرد: تاکنون عملیات ساخت این پل ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->